Selasa, 26 Jun 2012

Training Lompat Jauh

Ini adalah merupakan fasa lonjakan dalam lompat jauh yang telah dibuat. Mungkin agak kurang lonjakan sebab saya telah mengalami kecederaan shin splint yang menyebabkan batasan terhadap lompatan...kecederaan ini merencatkan persiapan untuk KAGUM Kebangsaan di Perlis hari 2...Hanya dapat tempat ke 16 daripada 26...Teruk sekali...Rekod peribadiku adalah 6.26m...P tahun ni utk KOT dapat buat 6.03m sj...

Ini merupakan fasa layangan...teknik yg saya gunakan adalah teknik layar...Biasa guna tendang kayuh p entahla kenapa rasa mcm tak jauh saja...Mungkin setakat itu saja kemampuan aku...

Ini merupakan fasa pendaratan...fasa ini juga mempengaruhi jarak aku rasa sebab masa KAGUM di Perlis 2012 aku tengok peserta yang lain teknik mendarat mereka agak berbeza...Macam Wright Philips atlet USA mendarat...
P syukur kepada Tuhan kerana dapat juga turut serta dalam event ini...Mungkin tahun ini merupakan tahun akhir aku ambil acara lompat jauh. Aku mahu fokus lompat kijang,4 by 100m dan mungkin mau tukar event ke acara padang kot...P acara kegemaranku adalah 110 Lari Berpagar...Masa terbaik aku adalah 16.40s...mungkin tak laju macam orang lain p aku akan cuba improvekan...


Tiada ulasan: