SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI PAOH, SARIKEI
RANCANGAN
PENGAJARAN SEMESTER PENDIDIKAN JASMANI SUAIAN BERSEPADU untuk TAHUN 1
SEMESTER
KEDUA TAHUN 2013
MINGGU &
TARIKH
|
TUNJANG, TAJUK & NILAI
STANDARD/KANDUNGAN(KSSR)
|
OBJEKTIF
STANDARD PEMBELAJARAN(KSSR)
|
KEMAHIRAN/ ISI KANDUNGAN
AKTIVITI (KSSR)
|
CATATAN
|
M1
26 – 30 Ogos
2013
|
·
Lapor
diri kepada Guru Besar dan guru pembimbing.
·
Suai
kenal bersama para guru, staf sokongan dan
para pelajar.
·
Menyesuaikan
diri dengan persekitaraan sekolah.
·
Mengenali
para pelajar yang akan diajar.
·
Menyediakan
Rancangan Pengajaran Semester dan portfolio.
·
Menyediakan
Rancangan Pengajaran Harian.
|
Tidak berkaitan
|
Tidak berkaitan
|
Tidak mengajar pada minggu ini.
|
M2
2 – 6
Sept 2013
|
Masalah Pembelajaran
1.1 Berkebolehan melakukan pelbagai pergerakan
lokomotor asas dengan lakuan yang betul.
Masalah Penglihatan
1.2 Berkebolehan melakukan pelbagai pergerakan
lokomotor asas dengan lakuan yang betul.
|
Masalah
Pembelajaran
1.2.1
Melakukan aktivit pergerakan lokomotor berjalan, berlari, melompat dan
ketinting.
2.1.1
Mengenal pasti ciri-ciri kelakuan pergerakan lokomotor berjalan, berlari,
melompat dan ketinting.
4.2.1
Memperlihatkan rasa seronok melakukan aktiviti baru dalam pendidikan jasmani
dan menerima cabaran.
Masalah
Penglihatan
1.2.1
Melakukan pergerakan melompat dan mendarat dengan menggunakan kedua-dua belah
kaki dengan lutut difleksikan selepas melompat dengan sebelah kaki dan
kedua-dua belah kaki.
2.1.4
Mengenal pasti arah pergerakan kiri, kanan, depan, belakang, atas dan bawah.
5.1.3
Mematuhi arahan guru dan mengenal peraturan keselamatan di tempat melakukan
aktiviti.
5.2.1
Memperlihatkan rasa seronok melakukan aktiviti baru dalam pendidikan jasmani
dan bersedia menerima cabaran.
|
|
·
Senarai
semak
EMK:
Kreativiti
dan Inovasi
Modul:
m/s: 75-78
B1D1E2
|
M3
9 – 13 Sept 2013
|
Masalah
Pembelajaran
1.2
Berkebolehan
melakukan pelbagai pergerakan bukan lokomotyor asas dengan lakuan yang betul.
Masalah
Penglihatan
1.3
Berkebolehan
melakukan pelbagai pergerakan bukan lokomotor asas dengan lakuan yang betul.
|
Masalah
Pembelajaran
1.2.1
Melakukan aktiviti pergerakan bukan lokomotor membongkok, duduk, memusing,
dan mendekam.
4.2.1
Memperlihatkan rasa seronok melakukan aktiviti baru dalam pendidikan jasmani
dan menerima cabaran.
Masalah
Penglihatan
1.3.1
Melakukan pergerakan fleksi badan (membongkok), meregang, meringkuk,
mengilas, memusing, menolak, menarik, mengayun dan mengimbang.
2.2.1
Menyatakan jenis pergerakan lokomotor dan bukan lokomotor.
5.3.1
Berkomunikasi antara murid dengan murid semasa melakukan aktiviti fizikal.
|
|
10 – 12 Sept 2013
(UPSR)
·
Senarai
semak
EMK:
Kreativiti
dan Inovasi
Modul:
m/s: 75-78
B1D1E2
|
M4
16 – 20 Sept 2013
|
Masalah Pembelajaran
1.3 Berkebolehan melakukan kemahiran manipulasi
alatan dengan lakuan yang betul
Masalah Penglihatan
1.4 Berkebolehan melakukan kemahiran manipulasi
alatan dengan lakuan yang betul.
|
Masalah
Pembelajaran
1.3.1
Melakukan aktiviti manipulasi alatan seperti melambung, menyambut, mengimbang
dan melantun.
4.1.2
Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan.
4.2.1
Memperlihatkan rasa seronok melakukan aktiviti baru dalam pendidikan jasmani
dan menerima cabaran.
Masalah
Penglihatan
1.4.4
Menangkap bola berbunyi yang dilambung sendiri.
2.3.4
Menyatakan kedudukan jari dan tangan yang betul semasa menangkap atau
menerima bola yang berbunyi.
5.1.3
Mematuhi arahan guru dan mengenal peraturan keselamatan di tempat melakukan
aktiviti.
5.2.1
Memperlihatkan rasa seronok melakukan aktiviti baru dalam pendidikan jasmani
dan bersedia menerima cabaran.
|
|
16 Sept 2013 (Cuti = Hari
Malaysia)
·
Senarai
semak
EMK:
Kreativiti
dan Inovasi
Modul:
m/s: 75-78
B1D1E2
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan